• Okulary x

Okulary przeciwsłoneczne to niezaprzeczalnie jeden z ważniejszych dodatków obecnych w kobiecej torbie w lato. Oczywiście nie są one zarezerwowane tylko dla tej jednej pory roku. Głównym czynnikiem jest tu Słońce, a więc bez przeszkód możemy po nie sięgać przez cały rok, o ile tylko zachodzi taka potrzeba.

Ważny natomiast jest odpowiedni dobór szkieł i oprawek do kształtu twarzy. Na rynku dostępna jest niezliczona ilość kształtów i fasonów okularów. Ale czy tak naprawdę wiemy, które z nich rzeczywiście do nas pasują? Jak dobrać oprawki, które będą do nas pasować, a jednocześnie będą zgodne z kanonami panującej mody?

W pierwszej kolejności należy określić kształt twarzy. Gdy już to zrobimy, możemy zabrać się za poszukiwania naszej idealnej oprawki.

Kobiety o okrągłej twarzy powinny zainwestować okulary, których górna oraz dolna krawędź jest prosta, a więc należy zwracać uwagę na to, aby okulary były ja najmniej okrągłe. Idealnie sprawdzą się tutaj modele typu Wayfarer. Odwrotna sytuacja będzie dotyczyła kobiet mających kwadratowe buzie. W ich przypadku wybór okrągłych okularów np. „lenonek”, będzie idealna. Innym dobrym wyborem będą okulary typu Aviator. Ten sam model będzie również odpowiedni dla posiadaczek prostokątnych twarzy. Należy tutaj jednak pamiętać, aby oprawka nie była szersza od niej samej, bowiem może to ją optycznie zdeformować. Ostatnia grupa kobiet, a więc ta o twarzach trójkątnych, powinna rozejrzeć się za modelem ze szkłami prostokątnymi. Oprawki takich okularów są przeważnie proste u góry i lekko zaokrąglone na dole.

Jeżeli natomiast chodzi o sam dobór koloru szkieł czy też oprawek, powinien on pozostać indywidualnym wyborem każdej kobiety. Różnorodność w tej kwestii pozwala na dobieranie oprawek niemal pod każdą stylizację, czy też okazję. Warto jednak zwrócić uwagę na oprawki pokryte zwierzęcym motywem, który należy do najmodniejszych w tym sezonie. Dobrym trafem będą również modele w kolorowych, neonowych barwach. Jeżeli chodzi o szkła, tutaj niewątpliwą furorę robią lustrzanki.